Saturday, August 07, 2010

世界末日

近期除了inception style和creep這個系列纏繞著我,還有世界末日系列。
陳Eason出了Duo concert的碟後,The end of the world,我真的聽到哭了,然後自然是陳Eason的我的世界末日,其實這首我覺得帶點浪漫和甜蜜,而周杰倫的世界末日,今天聽到時也忍不住眼淚,它自然地滑落,想起某個人某些事,就如歌詞說「我的世界將被摧毀」,自他離開後,傷口永遠不會復原,我的世界早已被摧毀,縱使表面上看起來是那麼的安然無恙。


I wake up in the morning and I wonder why ev'rything's the same as it was.
I can't understand, no I can't understand, how life goes on the way it does!
Why does my heart go on beating?
Why do these eyes of mine cry?
Don't they know it's the end of the world?
It ended when you said good-bye.

要是你離開了我 平日也變作末日
當你不同行 就如即刻宣判我未來


天灰灰 會不會 讓我忘了你是誰
夜越黑 夢違背 難追難回味
我的世界將被摧毀 也許事與願違

No comments: